سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبر پنهان
سلام. امیدوارم ساخت این وبلاگ برگ زرینی در کارنامه ی عملم باشد و مطالبم مفید اثر باشن و در صحرای محشر شرمنده نباشم.


منوی اصلی

آرشیو ماهانه

جستجو

طراح قالب

لینک دوستان

پیوند ها

سایر امکانات

تبلیغات




یا بانوی پهلو شکسته

من خواستم با چنین شیوه ای از فاطمه بگویم ، باز درماندم :

خواستم بگویم

فاطمه دختر خدیجه بزرگ است

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم

فاطمه دختر محمد (ص) است

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم

فاطمه همسر علی (ع) است

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم

فاطمه مادر حسنین است

دیدم که فاطمه نیست.

خواستم بگویم

فاطمه مادر زینب است

باز دیدم که فاطمه نیست.

نه ، اینها همه هست و این همه فاطمه نیست.

 

                                                               فاطمه ، فاطمه است.



نوشته شده در دوشنبه 92/5/28 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

معرفی شخصیت حضرت زهرا
فضایل و مناقب فاطمه (س) چنان بی­‏شمار است که حتی عایشه نیز نتوانسته است از ذکر آن خودداری کند و می­‏گوید: «کسی را در گفتار و کلام شبیه‏تر از فاطمه به رسول الله (ص) ندیدم». هرگاه بر آن حضرت وارد می­‏شد، پیامبر (ص) او را مورد لطف قرار می­‏داد و به پیشوازش می­‏رفت و در کنار او می­‏نشست. عایشه می­‏گوید: «کسی را راستگوتر از فاطمه ندیدم مگر فرزندانش را» (ابن عبدالبر، 1415ق: ج4، ص450).
این گفته­ها تصدیق الهی درباره پیامبر (ص) را در ذهن می­آورد که فرمود: «ما ینطق عن الهوی» (النجم،3) و«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة...»(الاحزاب،21).
عایشه گفت: هرگز کسی را با فضیلت‏تر از فاطمه جز پدرش ندیدم (عسقلانی، 1415ق: ج8، ص264).
جُمیع بن عُمیر می­­‏گوید: از عایشه پرسیدم، چه کسی نزد رسول الله (ص) محبوب‏تر از همه بود؟ گفت: فاطمه. گفتم از مردان؟ گفت: همسرش (همان).
ام­سلمه می­‏گوید: فاطمه نزد پیامبر(ص) آمد، آن حضرت به او چیزی فرمود که فاطمه گریست. سپس مطلبی فرمود که فاطمه خندید. از او در این باره سؤال کردم، گفت: رسول خدا (ص) به من خبر داد که امسال رحلت خواهد فرمود، پس گریه کردم، سپس فرمود: «ما یسرّک أن تکونی سیدة نساء اهل الجنة»، پس خندیدم (ابن اثیر جزری، 1415ق: ج7، ص219).
از عایشه نقل شده که گفت: فاطمه آمد، قدم برمی­‏داشت مانند قدم برداشتن رسول خدا. پیامبر فرمود: «مرحبا بإبنتی» سپس سمت راست آن حضرت نشست، پس پیامبر رازی با او در میان نهاد و او گریه کرد. سپس رازی به او گفت که او خندید (کاتب واقدی، بی­تا: ج8، ص27؛ عسقلانی، 1415ق: ج8، ص265) .
عایشه می­گوید: فاطمه برای طلب میراث خود نزد ابوبکر آمد و فدک را طلب کرد، ابوبکر گفت: پیامبر فرمود: «لانورث ما ترکنا صدقة» فاطمه (س) از این پاسخ غضبناک شد و بعد از وفات پیامبر شش ماه زندگی کرد(کاتب واقدی، بی­تا: ج8، ص28).
 
                          یــــــــا فاطمـــــــــــــه زهـــــــــــــــرا

نوشته شده در دوشنبه 92/5/28 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

روحانی: معجزه قرن نیستم

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به اهمیت وزارت کشور تاکید کرد: وزارت کشور یک وزارت مادر است و دارای اهمیت زیادی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای کشور دولت دهم و دولت یازدهم، ضمن ابراز خرسندی از حضور در این مراسم و دیدار با مدیران، مسئولان و پرسنل وزارت کشور گفت: وزارت کشور یک وزارتخانه فرابخشی است و استانداران به عنوان یک مدیر معمولی در یک استان نیستند، بلکه استانداران نمایندگان عالی سیاسی نظام جمهوری اسلامی در استان هستند. استانداران به عنوان نمایندگانی هستند که مسئولیت امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و اداری در سطح استان را بر عهده دارند.

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به وظایف خطیر وزیر کشور اظهار کرد: وزیر کشور یک‌تنه بار بسیار سنگینی را در کشور بر دوش دارد و اگر بخواهیم از زحمات وزیر کشور قبلی قدردانی کنیم، کار آسانی نیست چراکه برای من ملموس است که وزیر کشور تا چه حد در کشور بار سنگینی را بر دوش دارد.

وی افزود: اگر تعبیر کنیم که مشروعیت سیاسی نظام از طریق تلاش و برنامه‌ریزی و به یک بیان به دست مدیران همین وزارتخانه محقق می‌شود، سخنی به گزاف نگفته‌ایم. در کشور ما مشروعیت سیاسی همه از طریق آراء مردم است، چراکه مردم مالک و صاحب کشور هستند و بقیه خادمان ملتند.


نوشته شده در دوشنبه 92/5/28 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

ضریح گمشده

حضرت رسول(ص) می­فرمایند:

«همانا دخترم، فاطمه نامیده شده زیرا خداوند متعال او را و هر کس که او را دوست دارد، از جهنم جدا می­کند.»

  

دعا و عبادت زهرا(س)

امام حسن مجتبی(ع) می­فرماید: شب جمعه مادرم را دیدم که از بستر برخاست و به نماز ایستاد و همچنان به رکوع و سجود و عبادت پروردگار ادامه داد تا آنکه سپیده­ی سحر دمید. به دعاهای او گوش کردم، نام مردان و زنان با ایمانی را به زبان می­آورد و برای مؤمنین بسیار دعا می­کرد، ولی یک بار برای خود دعا نکرد.

پس عرض کردم: «مادرم! چرا برای خودت دعا نمی­کنی آن­گونه که برای دیگران دعا فرمودی؟»

فرمود: «پسرم! اول همسایه، بعد خانه!»

و نیز از حسن بصری نقل شده که گفت: «در امت اسلام هیچ کس عابدتر از فاطمه(س) نبود، او آنقدر به عبادت ایستاد که پاهایش ورم کرد.»

کوتاه سخن آنکه: روایت شده، هنگام عبادت، نور حضر زهرا(س) برای اهل آسمان می­درخشید، همان­گونه که ستارگان آسمان برای اهل زمین می­درخشند.

نمونه­ای از آگاهی­بخشی زهرا(س)

روزی زنی به محضر حضرت زهرا(س) آمد و عرض کرد: «مادر ناتوانی دارم که درباره­ی نماز، مسائلی را نمی­داند، مرا نزد شما فرستاده تا آن سئوالات را بپرسم.»

حضرت فرمود: «بپرس.»

او تمامی سئوالات خود را پرسید و پاسخ کامل شنید، لیکن از بسیاریِ سئوال خود شرمنده شد و گفت: «ای دختر رسول خدا! بیش از این شما را زحمت نمی­دهم.»

فاطمه(س) فرمود: «هر آنچه را که نمی­دانی بپرس و ابداً شرم مکن؛ آیا شخصی را می­شناسی که در برابر صد هزار سکه­ی طلا اجیر شود تا بار سنگینی را یک روزه بالای بامی ببرد و اظهار خستگی کند؟!»

او گفت: «نه.»

فاطمه(س) فرمود: «من نیز در پیشگاه خدا اجیر شده­ام، تا در مقابل هر پاسخی که به تو می­دهم پاداشی بگیرم که اگر بین زمین تا عرش را پر از مروارید کنند و به من دهند باز ارزش آن پاداش بیشتر است. از پدرم شنیدم که فرمود: «به علما در قیامت به اندازه­ی علم و به قدر تلاشی که در راهنمایی مردم کرده­اند پاداش داده می­شود.»

نوشته شده در یکشنبه 92/5/27 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

تقدیر رئیس جمهور از فرمانده ناجا برای تامین امنیت انتخابات

 

رییس‌جمهور با ارسال نامه‌ای از فرمانده ناجا و همکارانشان به خاطر تلاش ارزنده در تامین امنیت انتخابات و حفظ نظم و آرامش در سراسر کشور تقدیر کرد.

 

به گزارش سرویس «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن پیام به این شرح است :

 

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم

فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

 

سلام علیکم

 

"پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران موجب مسرت وامتنان گردید.

 

مردم فهیم ایران که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون در تمامی لحظات سرنوشت ساز رشد فکری و حماسه‌سازی خود را به جهانیان نشان داده‌اند، یکبار دیگر در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب با حضور پرشور در صحنه انتخابات یازدهمین ریاست‌جمهوری افتخار آفریدند و پیروز واقعی این صحنه شدند.

 

تلاش ارزنده جنابعالی و سایر همکاران و کارکنان خدمتگزار وسختکوش ناجا در تامین امنیت انتخابات و حفظ نظم وآرامش در سراسر کشور قابل ستایش و تقدیر است.

 

از خداوند متعال برای ایفای مسئولیت خطیری که از سوی ملت بزرگ ایران در روز بیست وچهارم خردادماه بر دوش اینجانب گذاشته است، یاری می‌طلبم و برای جنابعالی وعموم همکارانتان توفیق روز افزون در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت دارم".

 

رییس جمهور منتخب

حسن روحانی


نوشته شده در شنبه 92/5/26 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

مطالب پیشین

:: ...:::... هرچی تو دلته بگو ...:::...
:: ....تو در کنار منی...
:: ....حجاب....
:: اسلام علیک یا فاطمه الزهرا
:: زندگی نامه حضرت زهرا
:: حکایاتی از آئین همسرداری وادب زهرا

.............. مطالب قدیمی‌تر >>

Powered By blogfa.com حقوق معنوی این وبلاگ برای مدیر آن محفوظ است.