سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قبر پنهان
سلام. امیدوارم ساخت این وبلاگ برگ زرینی در کارنامه ی عملم باشد و مطالبم مفید اثر باشن و در صحرای محشر شرمنده نباشم.


منوی اصلی

آرشیو ماهانه

جستجو

طراح قالب

لینک دوستان

پیوند ها

سایر امکانات

تبلیغات




معرفی شخصیت حضرت زهرا
فضایل و مناقب فاطمه (س) چنان بی­‏شمار است که حتی عایشه نیز نتوانسته است از ذکر آن خودداری کند و می­‏گوید: «کسی را در گفتار و کلام شبیه‏تر از فاطمه به رسول الله (ص) ندیدم». هرگاه بر آن حضرت وارد می­‏شد، پیامبر (ص) او را مورد لطف قرار می­‏داد و به پیشوازش می­‏رفت و در کنار او می­‏نشست. عایشه می­‏گوید: «کسی را راستگوتر از فاطمه ندیدم مگر فرزندانش را» (ابن عبدالبر، 1415ق: ج4، ص450).
این گفته­ها تصدیق الهی درباره پیامبر (ص) را در ذهن می­آورد که فرمود: «ما ینطق عن الهوی» (النجم،3) و«لقد کان لکم فی رسول الله اسوة حسنة...»(الاحزاب،21).
عایشه گفت: هرگز کسی را با فضیلت‏تر از فاطمه جز پدرش ندیدم (عسقلانی، 1415ق: ج8، ص264).
جُمیع بن عُمیر می­­‏گوید: از عایشه پرسیدم، چه کسی نزد رسول الله (ص) محبوب‏تر از همه بود؟ گفت: فاطمه. گفتم از مردان؟ گفت: همسرش (همان).
ام­سلمه می­‏گوید: فاطمه نزد پیامبر(ص) آمد، آن حضرت به او چیزی فرمود که فاطمه گریست. سپس مطلبی فرمود که فاطمه خندید. از او در این باره سؤال کردم، گفت: رسول خدا (ص) به من خبر داد که امسال رحلت خواهد فرمود، پس گریه کردم، سپس فرمود: «ما یسرّک أن تکونی سیدة نساء اهل الجنة»، پس خندیدم (ابن اثیر جزری، 1415ق: ج7، ص219).
از عایشه نقل شده که گفت: فاطمه آمد، قدم برمی­‏داشت مانند قدم برداشتن رسول خدا. پیامبر فرمود: «مرحبا بإبنتی» سپس سمت راست آن حضرت نشست، پس پیامبر رازی با او در میان نهاد و او گریه کرد. سپس رازی به او گفت که او خندید (کاتب واقدی، بی­تا: ج8، ص27؛ عسقلانی، 1415ق: ج8، ص265) .
عایشه می­گوید: فاطمه برای طلب میراث خود نزد ابوبکر آمد و فدک را طلب کرد، ابوبکر گفت: پیامبر فرمود: «لانورث ما ترکنا صدقة» فاطمه (س) از این پاسخ غضبناک شد و بعد از وفات پیامبر شش ماه زندگی کرد(کاتب واقدی، بی­تا: ج8، ص28).
 
                          یــــــــا فاطمـــــــــــــه زهـــــــــــــــرا

نوشته شده در دوشنبه 92/5/28 توسط علیرضا جلیلی | +

نظر

مطالب پیشین

:: ...:::... هرچی تو دلته بگو ...:::...
:: ....تو در کنار منی...
:: ....حجاب....
:: اسلام علیک یا فاطمه الزهرا
:: زندگی نامه حضرت زهرا
:: حکایاتی از آئین همسرداری وادب زهرا


Powered By blogfa.com حقوق معنوی این وبلاگ برای مدیر آن محفوظ است.